Saturday, September 24, 2005

Salam Takziah

Salam takziah aku ucapkan kepada keluarga Ustaz Harun yang pergi mengadap Ilahi beberapa hari lepas.....

Untuk pengetahuan korang...ustaz harun nie ialah ustaz yg ajar bahasa arab masa aku kat KISAS dulu...juga seorang warden...

Bnyk gak kisah lucu bila aku teringat ustaz Harun nie...

Antaranya, aku tertidur dalam kelas dia...waktu bahasa arab ler...time tue kul satu lebih and tengah azan..

sementara nak tunggu azan habis,aku pun tido jap...then tetiba jek dia datang depan aku and mengeluarkan suaranya yang kuat..

" Nta tido dalam kelas ana..."

Malu gak siot...dahler dok depan sekali...malu giler aa gan bebudak permpuan...

bak kata budak kisas..."erm, jatuh thiqah ler..."

Hajat nak bgn bila azan abis..then terhanyut laks...

but ok ler...tak kena something from dia...

ok gak aa daripada sorang kawan aku ni yang tido dalam kelas,then ustazah siap suruh basuh muka depan kelas gik...basuh muka gan air masak bebudak perempuan...

Ya Allah,kalo aku mmg malu giler...trus tak ngantuk dah....

Ustaz Harun nie meninggal sebab kencing manis,sebelum nie pun dah kena potong kaki dah...

Kesian gak kat dia...from KISAS,dia kene tukar ke ulu tembling,phg coz ada kata dia ie sokong parti pembangkang...

From there dia balik kelantan dan terus bersemadi di sana...

Moga ditempatkan bersama orang-orang soleh, dirahmati oleh ALLAH...Amin..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home