Monday, September 12, 2005

Air gan Letrik...........


Andai fidin diberi pilihan untuk memilih air gan letrik...

fidin akan pilih air...

bukan letrik tue tak penting but kalo tak letrik fidin masih bole idup ler...but kalo tak de air..lagi tak leh idup...

air itu satu keperluan...

begitulah yang dihadapi oleh majoriti penduduk Gombak yang tak ada air gara2 oleh accident yang berlaku...

Yang lebih spesifik gik...seluruh bebudak Taman Ilmu dan Budi...

termasukler aku...yang terpaksa berusaha gan keras untuk mendapatkan air untuk mandi,solat dll...

bayangkan aku terpaksa bgn seawal 5 pagi tuk kuar mandi kat sejid...aku,mituid, myraz and matt japp bertandang ke masjid wilayah...dan waktu lain tuk semayang gan lain2

Tapi aku memandang peristiwa yang berlaku ini sebagai suatu yang positif...

Pagi tadi, masa aku bgn kul 5 pg tuk gik msjd wilayah...nampak ramai gak bebudak lelaki yang dah bgn naik moto, kereta tuk gik mandi kat sejid...kalo sebelum nie agak susah gak ler tuk bgn seawal itu...

bukanler nak kata budak lelaki nie payah nak bangun seawal itu...tapi itulah hakikatnya..

hikmahnya ialah dapat semayang subuh berjemaah kat sejid...

yang selama ini mmg susah tuk bgn subuh awal dan apatah lagi tuk bersolat subuh berjemaah yang dulunya masa kat sekolah bole buat tiap2 hari tanpa missed..

no wonder lah sekolah aku taruk mottonyer..."fastakim kama umirta"..

itulah yang satu2nya hikmah terbesar yang aku perolehi..disamping terus bersabar atas dugaanNYA...

Tapi Office Rector dah announced dah bahawa start kul 1 kang, emergency break...ini akan berterusan hingga Khamis nie....

Ini cuti khaskedua yang selepas Cuti Khas Jerebu dulu...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home