Wednesday, August 17, 2005

nie aa Chef li
Bila fidin belajor memasak.....


ari tue ( ahad ) lepas aku gik belajar memasak gan Chef Li kat Sentul...
memang dah lama dah nak belajar memasak...cuma mg lepas jek ada kesempatan nak belajar...tu pun nasib baik jerebu dah abis...
kalo korang nak tau Chef li nie aa yang tulis buku menjadi Jutawan Senyap tue..
Kat sana aku belajar 9 jenis masakan..bnyk gak aa yg kena belajar...suatu yang baru bagi aku..
sebenarnya aku belajor memasak nie bukan tuk sesaja jek...but aku cdg nak nak jadik usahawan makanan aa..
aku memang bercita-cita nak bukak sendiri fast food yg malaysian sket..kalo tgk bidang makanan nie aa yg senang sket compared yg lain...
aku cadang nak bukak ala-ala cam dunkin donuts ker ,laksa shack ker or something cam gitu aa..
aku tau masih jauh lagi perjalanan nie,namun aku percaya ianya sebagai langkah pertama aku...
pasni masih ada bnyk langkah yg perlu aku tempuhi dan lalui...
pergghh ayat,tak hengat...ahaks!
kiranyer kalo korang nak rasa masakan aku leh aaa kot...
aku belajar :
1) nasi goreng belacan
2)nasi goreng jakarta
3) nasi goreng USA ( masa belajar nie aa aku baru tau USA is stand for what; Nasi goreng Udang sotong Ayam )
4) Nasi goreng cina
5) Sizzling noodles
6) Claypot noodles
7) Mee Kung Fu
8) SAn Hor FAn
9) Laksa Penang and Laksa Asam

1 Comments:

Blogger Iz said...

boleh ler ajar lepas ni. i was not interested in cooking when i was home. sekarang, since dah duduk sebatang kara kat negara ni, kena la belajar sket sket. and now, baru le tau masak ni best sebenarnya !

8:50 PM  

Post a Comment

<< Home