Sunday, September 18, 2005

KUL - INCH - KUL


Semlam seharian gik KL tuk settlekan pasal pasport gan flight ticket razwan tuk dia gik Korea....

Perghh...lama giler dok tunggu kat pejabat imigresen kat Bandar Damansara nun...

kitaorang sampai dalam kul 3 gitu aa...sesampai jek Ya ALLAH ramai giler orang yang dok tunggu amik pasport...

Ye lah...pas jumaat...

Terus razwan amik no giliran...mak aiii.. KEna tunggu lagi 200 orang lebih...

Ingatkan kejap jek...coz masa aku buat dulu tak ler seramai ini...

yang pasti ramai orang cina yang buat pasport...

Tunggu punya tunggu tak gak settle gik...

MAka serayanya Rosid pun merungut...

" Kalo cam gini tak sempat aaa aku nak amik aku nyer barang kat Low Yuat coz dioarang ikut waktu pejabat..."

" KALo gik dah tak sempat coz kang mesti jalan sesaknyer coz orang balik keje..."

Akhirnya kul 6.30 petang baru dapat amik pasport...

Ya Allah...punyerler lama menunggu....


Lalu terus ke PWTC tuk gik MATTA Fair...nak gik beli ticket flight...

Sampai2 jek trus solat maghb..then masa nak tunggu Rosid turun kat bawah..

Lalu ada sorang pakcik nie tanya kat aku gan Razwan...

" Dik, kat mana Dewan Merdeka, tempat pertandingan membaca quran....?"

AKu pun menjawab...

" Erm...pakcik terus jek dan cuba cari signboard yang tulis dewan Merdeka..."

Rupanya,lupa laks aku yang kat tempat yang sama ada musabaqah al quran...

seumur idup aku tak pernah gik lagik musabaqah al quran...just tgk kat TV jek...

yang bestnyer bile tgk 3 orang MC...sorang ckp arab,melayu, french + english..

yang respect kat pakcik tue,dia datang naik moto jek....

Bila dah masuk terus gik International nyer hall...terus jumpa "SEOUL RM 848"


Tanya kat kaunter tue berapa ringgit coz price shown not include tax gik...

" You mau belapa hali bulan nyer flight and flight apa..?"

RAzwan pun menjawab...

" Early nov., within 5-7 nov... MAS.."

" Ok got seat aa..."

" Bila mau balik?"

" 29 nov"

Dalam hatiku pun berkata...( eh,lamanyer nak dok korea,nearly a month..)

"ok, i got it!"

" the price is rm 1488 including tax..."

Pepun razwan terus bayar aa...

sementara nak tunggu resit..aku pun bertanya aa harga flight ke German berapa laks...sesaja gatal tanya...

Memang ad cdg nak gik...but tahun depan kot pas grads..

harganya including tax rm 2 ribu something...

but aku rasa kalo nak beli tiket filght...aku beli jek kat pakcik aku yang keje MAS,dapat murah sket...


razwan pun nak gik gak..target tahun depan..coz kenaler berusaha carik duit sendiri baru terasa seronok bila gik travel...

cadang nak lawat Fitri a.k.a sempai chung dan beberapa kengkawan aku kat German,pastu nak singgah jap PARIS umah makcik aku kat sana..

Pepun aku doa plan aku berjaya aa...

Jangan hangat hangat tahi ayam dah ler...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home