Wednesday, February 09, 2005

SpeCiAl triBuTe tO MAk LoNg (tiru Kimie)
"Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap Matahari..
Kemudian Dia datangkan pula guruh dan kilat...
Puas kita menunggu dan mencari di mana matahari..
Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi..."
ada ler suatu masa dulu...waktu aku ala cam tgh sedih gitu.ada sorang rakan sekerja aku aa,nama glamour di Lawsoc org panggil dia Mak Long...
Dia pernah msg nie kat aku...yg mulanya aku pernah gak baca msg nie dlm blog kimi,ayong bagi kat dia...seriously,bila aku baca entry tue,aku pun tak paham..dan aku pun berkata...
"whatever lah this kind of msg...."
Sampailer mak long bagi aku msg tue...baruler aku cam mula nak tau maksud di sebalik msg tue...
Ntahler...fikir punya fikir..at last barulah aku mengerti apa yg dimaksudkan msg itu....
beberapa tika lepas ALLAH tarik 'matahari' drp aku...
sumer orgtau yg aku rapat gan 'matahari' tue...sampailer masa mana ALLAh nak uji aku gan hilangkan 'matahari' tue..
Allah jek yg tau betapa berat nyer diri nie nak menerima ujian yg berat bahu nie tuk menanggung yer...Bukan setakat itu shj,bnyk lagi ujian yg Allah uji ke atas aku...
( tak perlu kot nak mentioned sini...ahaks!)
Time tue...nasib baik ler ada ramai kengkawan yg bnyak bantu aku..thanx kalian!
Moga Allah dapat balas jasa kalian...
beberapa ari lepas...aku betul2 bersyukur pada ALLAH...rupa2nyer...ada hikmah disebalik hilangnyer matahari tue...
Setelah hujan gan petir jek...kini pelangi dah kuar...
Thanx once again to Allah....
Aku sgt bersyukur krn dikurniakan pelangi nie....
Baru kini aku ngerti apa yg dimaksudkan Msg tue...
To MAk LonG...
thanx bbnyk...pasnie jgn sakit otak laks!
To Ghommate F3.7, F4.4 dan kengkawan yg lain
tima kasih bbyk...
Ada satu ayat quran yg sebut lebih kurang cam gini aaa...
" kekadang kita rasa suatu pkr baik bagi kita,
tapi sebenarnya ianya tak baik tuk kita...
Kekadang,kita rasa suatu pkr tue tak baik bagi kita...
tapi sebenarnya ianya sgt baik bagi kita...."
(Al-Baqarah)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home