Saturday, January 08, 2005

First time gik interview

Ari nie aku gan myraz gik interview kat RTM untuk jadik pengacara...pengacara? tak pernah terlintas i kepala otak aku nk jdk pengacara..spt razzuwan yg mmg teringin nk jdk pembaca berita...aku sampai kat rtm dlm kul 12 lebih..perghh, jauh giler nk kna jalan..dari stesen komuter nak sampai ke wisma tv punyerler jauh..berpeluh giler aa..nie kali ke 3 aku gik rtm..masa kitaorg sampai tue adeler kak kot,coz nak kata student cam tak sesuai laks..from um..tgh beraksi di hadapan kamera..kitaorg kna ujibakat kat studio 2,studio Selamat Pagi Malaysia..Skrip diaorg dah provide and kitaorg just action jek depan kamera..but diaorg ckp jgn terlalu depend sgt gan skrip,bole guna idea sendiri..biler akak tadi dah abis,turn kitaorang laks...aku dak pakat gan myraz tuk ckp apa dpn kamera nanti..gabra nak mampus dok depan kamera...siap kema pakai sejenis alat ala2 cam earphone kat telinga spy penerbit boleh trus contact gan kita..first sekali myraz jdk pengacara,aku jdk tetamu kat studio..korang nak tau tak ape yg kitaorg bincangkan ? kitaorang bincang pasai kahwin awal dan lambat..Kitaorg kna reka sendiri tuk camana nak bukak or mula program...erti kata lain camana nak interaki gan penonton masa awal program..then.cara nak berdiskusi gan penonton...adeler kna tanya 2 soalan,seterusnya cara penutup program...

Myraz mmg pengalaman giler dlm bab pengacara nie sehinggakan abg kat studio tue ala2 terpukau gan dia...

aku laks gambra giler aaa bile time aku laks tuk jadik pengacara...adeler a bit terketar sket..but enjoy aaa.. aku bincang gan myraz pasai tajuk pengalaman gik haji masa waktu muda...lawak gak..cam tak percaya laks aku gik inetrview tuk jadik pengacara RTM..but aku tak harap sgt drp interview nie,just nak amik pengalaman jek,kalo ada lagik lepas nie,mgkn aku prepared gan lebih baik...adeler gak tadi bebudak perempuan uia dtg ujibakat gan kitaorang..perghh,siap make up cam nak buat cover girl dara.com and Nur jek..

yg lawak nyer,pas kitaorg buat audition tue abg tue boleh lupa laks nak mintak resume kitaorang..ntahlah cam tak nak jek kitaorang..aleh-aleh kitaorang laks yg bg kat abg tue..

aku mmg enjoy aa gik audition nie...tuk mereka yg ada bakat terpendam tuk ke udara dlm tv,jgn pendamkan bakat tue,cungkil ler bakat tue korang sebelum jdk karatz..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home