Tuesday, July 06, 2004

masa dalam kelas tutorial EPS 2..
ada di bincangkan pasai kes murtad...pastue tetiba jek kak sham(my lecturer) sebut pasai satu website yg menciterkan pasai pengalaman mereka2 yg telah murtad di malaysia nie...lepas kelas aku pun terus ke lawsoc untuk bukak website yg kak sham cakap tadi...alangkah terkejutnya aku betapa ramainya org myrtad yg tulis citer naper mereka boleh murtad...dah tue siap buat flow gik...dari tahun sekian-sekian sampai ke tahun 2004 nie..website nie dah lama dah...mungkin fidin yg lambat tau kan kewujudannya....sedih gak...
dah tue bila kat lawsoc,fidin bersembang gan zihah(exco dari singapore)..dia citer masa kat sekolah,kawan dia yg murtad cakap tak susah nak murtad kat sana (singapore)..bukan setakat kat singapore,kat malaysia pun skang dah senang...ada kawan fidin yg buat chambering kat karpal singh nyer firm...dia pernah diarahkan oleh karpal singh tuk amik kes seorang muslim yg nak murtad...dia nie kena gik gereja tuk surat pembaptisan..org yg nak murtad tue siap merayu gik kat kawan fidin tuk murtad..kawan fidin tak sanggup nak handle kes tue...yelah bersubahat laks tolong org murtad...
pepun nak cakap,isu ini dah lama dah org cakap..cuma tak ada sebarang tindakan yg tegas bg atasi masalah ini...

malam semalam....
aku ada berselisih faham sikit gan seseorang kawan baik aku...ntahlah sape yg salah...cuma aku kecewa
gak bila dia sewenangnya bersangka buruk gan aku tanpa usul periksa n tanya aku pasai citer sebenar...ntahlah kau malas nak salahkan dia,dia tengah ada masalah pabila ada orang ada approach dia untuk sesuatu jawatan yang penting yg dia tak nak pegang tapi org suruh gak pegang...
kepada kawan aku di sana...aku doakan agar dipermudahkan segala urusannya..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home