Wednesday, February 22, 2006


. : K e m b a l i : .

Setelah lama 'menghilangkan' diri,kini aku kembali dengan pelbagai cerita ,ragam, peristiwa...

Minggu lepas, aku pi exam PTD kat UM..selama dua hari berturut-turut aku berulang daru uia ke um..seawal jam 620-630pg sudah menuggu di bus stop ALI..gara-gara terlewat pada hari pertamanyanya...

dari terminal putra,kelihatan ramai manusia yg berpusu-pusu berlumba untuk mendapatkan tempat duduk dalam train..alhamdulillah,dalam keadaaan itu kelihatan pelbagai ragam manusia warga Kuala Lumpur keluar untuk mencari sesuap rezeki buat diri sendiri mahupun keluarga...aku pun terfikir agaknya gini kot diriku bila sudah bekerja nanti..kuar rumah seawal pagi dan pulang selewat malam..

Exam PTD yang aku lalui 2 hari itu..ada macam2 soalan yang diuji..ada soalan yang berulang2 sehingga kan terasa boring untuk menjawab..ialah soalan pasai syahsiah diri gan pegawai tadbir..maklumlah dah lama tinggalkan soalan objektif nie..sudah 4 tahun menjawab soalan esei..he he..antara bnyk soalan,soalan math yang aku rasa paling tak sempat buat..aku tingglkan math sejak selepas spm gik..memang berkarat gilos aa aku nyer math..

banyak gak bebudak yang aku kenal yang amik exam PTD..bebudak izzuddin,kisas,uiam,um..best jugak aa coz dapat jumpa balik kengkawan lama yg lama tak jumpa..

beberapa minggu lepas gak,aku,pakdi,rosid, apon grafi dah stat satu business..kitaorang skang dalam proses nak daftarkan syarikat kitaorang..RSF Fiancial Consultant..kitaorang buat bnyk business pasal financial..antaranya game cash flow..sapa yang dah baca buku 'Rich Dad,Poor Dad' tau aa apa dia pasai game nie..bukan sebarang game..bnyk manfaat yg korang boleh dapat daripada games nie..antaranya camana nak uruskan dan kembangkan duit korang..camana nak dapat passive income tiap2 bulan..alhamdulillah,untuk first session ada 12orang yang main game itu..

sekarang ini aku dalam dilema antara sambung syariah dengan terus untuk chambering..masih tidak lagi buat keputusan..kelmarin ada dibuat dialog pasai syariah degree specially untuk those yg nak sambung syariah..

ntahlah..masih menuggu ilham datang....

hanya tinggal beberapa minggu sahaja sebelum final exam...






1 Comments:

Blogger Asmadi said...

do ur best!!

11:40 AM  

Post a Comment

<< Home